سال گذشته نتایج اولیه دکتری اواخر فروردین ماه توسط سازمان سنجش بر روی سایت sanjesh.org اعلام شد . با توجه به این که تا کنون اطلاعی از زمان دقیق اعلام نتایج دکتری منتشر نشده است ، احتمال می دهیم که امسال نیز نتایج اولیه دکتری در نیمه دوم فروردین بر روی سایت سنجش قرار گیرد . کلیه داوطلبانی که در نتایج کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب رشته دکتری 97 شده اند این امکان را دارند که 50 کدرشته محل در زمان مقرر انتخاب کنند . با توجه به اینکه آزمون دکتری دانشگاه آزاد 97 و سراسری ادغام شده است ، آن دسته از داوطلبانی که در کارنامه خود دارای کد دسترسی به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد هستند ، می توانند نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 97 ، به صورت جداگانه درسایت azmoon.org اقدام فرمایند . دارا بودن کلیه شرایط و قوانین درج شده در دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ، برای کلیه داوطلبانی قصد شرکت درآزمون دکتری 97 را دارند الزامی می باشد . قصد داریم در این مقاله شرح کاملی از زمان ، نحوه مشاهده و مراحل بعد از اعلام نتایج اولیه دکتری را برای علاقه مندان ارائه دهیم .




زمان اعلام نتایج اولیه دکتری 97

زمان اعلام نتایج دکتری 97 احتمالا مانند سال گذشته در نیمه دوم فروردین ماه می باشد ، که توسط سازمان سنجش در سایت sanjesh.org اعلام می شود . البته به محض انتشار اطلاعیه زمان دقیق اعلام نتایج دکتری این مقاله به روز رسانی می شود . کلیه داوطلبان برای اطلاع از اخبار دقیق زماناعلام نتایج می توانند ، عضو کانال تلگرام دکتری تخصصی شوند .


 

 

نحوه مشاهده نتایج اولیه دکتری 97

شرکت کنندگان کنکور دکتری برای مشاهده اعلام نتایج آزمون خود می بایست به سایت سنجش آموزش کشور sanjesh.org مراجعه کنند . مشاهده نتایج با دو روش صورت می گیرد که در تصویر زیر نشان داده شده .

 

در روش اول جستجو بر اساس مشخصات فردی انجام می شود ، این مشخصات شامل : شماره داوطلبی ، نام و نام خانوادگی ، شماره شناسنامه ،سال تولد و وارد کردن کد امنیتی می باشند .
در روش دوم جستجو بر اساس وارد کردن شماره پرونده ، شماره شناسنامه و کد امنیتی انجام می شود .
قابل توجه داوطلبان کنکور دکتری ، شماره پرونده و شماره داوطلبی بر روی کارت ورود به جلسه آزمون دکتری موجود می باشد .
با انجام هر کدام از روش های ذکر شده در بالا داوطلبان بعد کلید روی عبارت " جستجو " می توانند کارنامه اولیه خود را مشاهده کنند .
در تصویر زیر یک کارنامه در رشته تربیت بدنی – رفتار حرکتی را مشاهده می کنید .

 

کلیه داوطلبان برای اطلاع دقیق از جزئیات کارنامه اولیه دکتری می توانند مقاله توضیحات کارنامه آزمون دکتری را مطالعه کنند .


مرحله بعد از اعلام نتایج اولیه دکتری 97

داوطلبانی که در کارنامه اولیه خود در قسمت " وضعیت مجاز به انتخاب رشته در دوره " عبارت " می باشید " را مشاهده می کنند ، با مطالعه دفترچه انتخاب رشته دکتری می توانند اقدام به انتخاب رشته دکتری نمایند و منتظر اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری شوند ، تا در آن مشخص شود که حد نصاب دعوت به مصاحبه را کسب نموده اند یا خیر .
با توجه به ادغام آزمون دکتری دانشگاه آزاد 97 و سراسری ، داوطلبانی که در کارنامه اولیه خود کد دسترسی به انتخاب رشته را دریافت کرده اند ، می توانند با مطالعه دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ، اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 97 ، به صورت جداگانه در سایت Azmoon.org کنند .
به متقاضیان گرامی توصیه می شود که مقاله فرم صلاحیت آزمون دکتری 97 را مطالعه کنند و در صورت اشکال یا ابهامی در انجام مراحل آزمون دکتری ، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو از طریق سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو ارتباط برقرار کنید تا در کلیه مراحل شما را همیاری کنند .

مقالات کوتاه مفید برای داوطلبان دکتری 97

به داوطلبانی که قصد شرکت در ثبت نام دکتری را دارند ، توصیه می شود حتما مقالات کوتاه ولی مفید زیر را مطالعه کنند .
1.    شرایط ثبت نام آزمون دکتری 97
2.    نحوه ثبت نام آزمون دکتری 97
3.    ویرایش اطلاعات ثبت نام دکتری 97
4.    هزینه ثبت نام دکتری 97

 

 


منبع : اعلام نتایج اولیه دکتری




اعلام نتایج اولیه دکتری , انتخاب رشته دکتری 97 , دفترچه انتخاب رشته دکتری