پس از انتشار اعلام نتایج اولیه کنکور دکتری 97 داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته دکتری دانشگاه سراسری 97 هستند ، می توانند نسبت به انتخاب 50 کدرشته محل در زمان مقرر با مراجعه به سایت سازمان سنجش sanjesh.org ، اقدام فرمایند . در سالیان اخیر آزمون دکتری دانشگاه آزاد وسراسری دچار تغییراتی شده اند ، که موجب شده داوطلبان دچار سردرگمی شوند و سوالات زیادی برایشان مطرح گردد . در این مقاله قصد داریم ، به کلیه سوالات مربوط به آزمون دکتری پاسخ دهیم و در ادامه جزئیات مربوط به زمان ، شرایط و روش گزینش داوطلبان در انتخاب رشته دکتری 97 را توضیح می دهیم .


زمان انتخاب رشته دکتری 97

پس از شرکت در آزمون دکتری در 4 اسفند ماه 96 ، احتمالا در اواخر فروردین 97 کارنامه اولیه دکتری داوطلبان که شامل نمرات خام و تراز و سایر موارد مورد نیاز داوطلب می باشد در سایت سازمان سنجش اعلام می شود و داوطلبان با توجه به اطلاعات درج شده کارنامه دکتری در صورت مجاز شدن به انتخاب رشته ، در زمان نیمه اول اردیبهشت ماه 97 می توانید ، اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته کنید . البته به این مورد توجه کنید کهانتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد و انتخاب رشته دکتری سراسری به صورت مجزا به ترتیب در سایت های آزمون به آدرس Azmoon.org و سامانه سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org انجام می شود .


 

 

شرایط انتخاب رشته دکتری 97

داوطلبانی که در کارنامه اولیه آزمون دکتری خود مجاز به انتخاب رشته شده اند ، می بایست برای انتخاب رشته دکتری 97 دارای شرایط زیر باشند :
1.    در آزمون دکتری 97 ثبت نام کرده باشند .
2.    کارت ورود به جلسه آزمون دکتری 97 را دریافت کرده باشند .
3.    در جلسه آزمون دکتری 97 حاضر شده باشند .
4.    حداقل در یکی از دوره های روزانه ، سایر دوره ها ( شامل شبانه ، پیام نور ، غیرانتفاعی ، مجازی و دانشگاه آزاد اسلامی ) و یا بورس اعزام به خارج از کشور ، مجاز به انتخاب رشته شده باشند .
در ضمن هر داوطلب این امکان را دارد که در یک یا چند دوره مجاز به انتخاب رشته اعلام شده باشد یا به طور کلی در هیچ دوره ای مجاز به انتخاب رشته نباشد . برای اطلاع از جزئیات مربوط به کارنامه مقاله کارنامه آزمون دکتری را مطالعه کنید .


روش گزینش داوطلبان در انتخاب رشته دکتری 97

پس از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 97 ، وضعیت علمی داوطلبان به صورت کارنامه دکتری و بر اساس نمره کل ( تراز ) که با توجه به ضرایب دروس امتحانی ، سهمیه آزمون دکتری داوطلب و کدرشته داوطلب محاسبه شده است ، بر روی سایت سازمان سنجش منتشر می شود .
داوطلبانی که بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته در صورت کسب حد نصاب علمی لازم و شرایط پذیرش دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی را کسب کرده اند ، از طرف دانشگاه ها برای ارزیابی تخصصی دعوت به مصاحبه دکتری 97 می شوند و می بایست به این مراکز مراجعه کنند .
بعد از برگزاری مصاحبه دکتری ، دانشگاه ها فهرست اسامی افرادی که در جلسه مصاحبه حاضر شده اند ، را به همراه نمره ای که در مصاحبه کسب کرده اند به سازمان سنجش می فرستند و در نهایت سازمان سنجش اسامی پذیرفته شدگان نهایی را با توجه به تراز نمره آزمون و تراز مصاحبه علمی در قالب اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری 97 بر روی سایت خود قرار می دهد .
کلیه داوطلبان در صورتی که دچار اشکال یا ابهامی در روند انجام مراحل آزمون دکتری شدند ، می توانند با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو از طریق سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو ارتباط برقرار کنند ، تا در کلیه مراحل شما را همیاری نمایند .

 

 


منبع : انتخاب رشته دکتری 97




اعلام نتایج اولیه دکتری , انتخاب رشته دکتری 97 , دفترچه انتخاب رشته دکتری