ثبت نام کارشناسی ارشد سراسری و ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در سال گذشته توسط سازمان سنجش ادغام شد که این امر موجب به وجود آمدن تغییراتی در روند اعلام نتایج اولیه و انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شده است ، که باعث ایجاد ابهامات و سوالاتی برای داوطلبان کارشناسی ارشد می باشد . از جمله این تغییرات می توان به همزان برگزار شدن انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97 با انتخاب رشته ارشد سراسری که پس از اعلام نتایج کارشناسی ارشد می باشد اشاره کرد . البته این تغییرات نکات مثبتی نیز دارد که یکی از این نکات مثبت این است که داوطلبان اول وضعیت علمی خود را به صورت کارنامه اولیه دریافت می کنند و سپس با توجه به آن انتخاب رشته خود را انجام می دهند ، در صورتی که قبلا مرحله انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد هم زمان با ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد انجام می گردید و این امر موجب می شد بسیاری از داوطلبان بدون اطلاع از نتیجه آزمون خود اقدام به انتخاب رشته محل هایی نمایند و که باعث کاهش شانس قبولی متقاضیان می شد . در این مقاله شرایط و نحوه صحیح انتخاب رشته را بطور کامل توضیح می دهیم .



شرایط شرکت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد 97

داوطلبانی که در کنکور کارشناسی ارشد 97 ثبت نام نموده اند و با دریافت کارت ورود به جلسه کارشناسی ارشد در این آزمون که در اردیبهشت ماه 97 توسط سازمان سنجش برگزار می شود شرکت کرده اند می بایست بعد از اعلام نتایج اولیه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97 شرکت نمایند . به دلیل ادغام ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد و دانشگاه های سراسری از سال گذشته ، وضعیت مجاز بودن در انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز در کارنامه کارشناسی ارشد 97 به اطلاع داوطلبان می رسد . آن چه داوطلبان باید مورد توجه قرار دهند ، وضعیت خود در گرایش های مختلف می باشد زیرا در هر گرایش که با عنوان کد ضریب در کارنامه درج شده ، نمره کل ( تراز ) ، رتبه و به تبع آن وضعیت دوره های مجاز داوطلب در آن کد ضریب مشخص شده است . ادغام کنکور کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد موجب شده که داوطلبان بتوانند هم زمان با انتخاب رشته دانشگاه آزاد در انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری 97 که شامل دوره های روزانه ، شبانه ، پردیس خودگردان ، دانشگاه آزاد ، غیر انتفایی و پیام نور می باشد . شرکت نمایند . برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد صحیح و حساب شده مطالعه دقیق اطلاعات درج شده در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 97 را برای کلیه متقاضیان توصیه می شود .


 


 

تاثیر کارنامه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد 97

در سال های گذشته که ادغام کنکور کارشناسی ارشد سراسری و آزاد انجام نشده بود ، داوطلبان در آزمون دانشگاه آزاد به صورت جداگانه شرکت کرده و با توجه به تراز ( نمره کل ) کسب شده و ظرفیت موجود دانشگاه ها پذیرفته می شدند به این دلیل راحت می توانستیم با بررسی آمار قبولی های قبلی محدوده قبولی هر دانشگاه را تخمین بزنیم . ولی اکنون که یک آزمون برگزار شده و تراز و رتبه شما بر اساس جامعه آماری بزرگ تری بررسی می شود ، دیگر این امکان وجود ندارد که مانند گذشته تراز هر رشته محل را به صورت تقریبی محاسبه کنیم . البته می توانیم با توجه به رتبه های محدود قبولی سال گذشته و ظرفیت پذیرش هر دانشگاه برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد کمک کنیم . مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آماده اند تا با بررسی کارنامه کارشناسی ارشد 97 شما بهترین انتخاب رشته را برایتان انجام دهند و از طریق سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی پاسخگوی کلیه سوالات شما باشند .


نحوه صحیح انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97

کلیه داوطلبانی که در انتهای کارنامه کارشناسی ارشد خود ، کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد را مشاهده می کنند می توانند با مطالعه رشته محل های منتشر شده در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97 و این کد به سایت دانشگاه آزاد Azmoon.org مراجعه کرده و انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97 خود را انجام دهند . داوطلبان بعد از مطالعه دفترچه انتخاب رشته و اطلاع از شرایط و ضوابط ذکر شده حق انتخاب 100 رشته محل را متناسب با مجموعه امتحانی خود دارند . آن دسته از داوطلبانی که علاوه بر رشته امتحانی اول در رشته امتحانی دوم نیز شرکت کرده اند می بایست رشته محل های مربوط به هر دو مجموعه را در همین 100 انتخاب خود به ترتیب علاقه جای دهند . نکته قابل توجه این است که گزینش علمی در این مرحله بر اساس نمره کل ( تراز )  شما انجام می شود و ترتیب انتخاب های شما تاثیری در اعلام نتایج کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ندارد ، به این دلیل تاکید می کنیم رشته محل های مورد علاقه خود را به ترتیب اولویت انتخاب فرمایید . برای آشنایی با نحوه این اولویت بندی ها می توانید مقاله مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد را مطالعه کنید .

 

 


منبع : انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97




 

کارت ورود به جلسه کارشناسی ارشد 97   , انتخاب رشته کارشناسی ارشد 97 , انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97