با توجه به ادغام آزمون دکتری دانشگاه آزاد با دانشگاه های سراسری کلیه شرکت کنندگان در آزمون دکتری 97 امکان شرکت در انتخاب رشته دانشگاه آزاد 97 را نیز دارند ، به این دلیل تعداد داوطلبان در مرحله انتخاب رشته نسبت به سال های قبل افزایش یافته است . با توجه به تغییراتی که در روند انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد در سال گذشته صورت گرفته است ، قصد داریم در این مقاله شرح کاملی در مورد شرایط ، جزئیات و نحوه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 97 ارائه دهیم .




شرایط انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد 97

تمامی داوطلبانی که در ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد 97 شرکت کرده اند ، پس از دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری 97 سر جلسه آزمون حضور داشتند ، در صورت مشاهده عبارت ( مجاز می باشید ) در قسمت (مجاز سایر دوره ها ) ( دانشگاه آزاد اسلامی ، نوبت دوم ، پردیس خودگردان ، پیام نور و غیرانتفاعی ) و دریافت کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد در کارنامه نتایج اولیه دکتری ، می توانند بعد از مطالعهدفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ، اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری آزاد 97 در سامانه Azmoon.org کنند .


 

 

نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد 97

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد شده اند ، می توانند با مطالعه دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 97 اقدام به انتخاب حداکثر 40 کدرشته محل نمایند . توصیه می شود داوطلبان دانشگاه ها را بر اساس علاقه مندی خود انتخاب کنند ، زیرا محدودیتی برای دعوت به مصاحبه شدن وجود ندارد و امکان دارد داوطلبی حدنصاب قبولی کلیه دانشگاه های انتخابی خود را برای مصاحبه کسب کند ، یعنی انتخاب هایی که بیشتر مدنظرتان هست را در اولویت های بالاتر و انتخاب های بعدی به ترتیب به گزینه هایی اختصاص یابد که درجه علاقه تان به آن ها کمتر می باشد . به داوطلبان توصیه می شود در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 97 ، ملاک هایشان را بر اساس 4 فاکتور مهم علاقه ، کیفیت ، شهر و فاصله دانشگاه و شهریه دانشگاه قرار دهند و صرفا بر مبنای شانس قبولی انتخاب نکنند .
متقاضیان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد می توانند با استفاده از سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو ارتباط بر قرار کرده و فرم انتخاب رشته خود را به بهترین نحو ممکن تکمیل کنند .


مراحل بعدی انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 97

داوطلبانی که در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 97 شرکت نموده اند پس از ثبت کدرشته محل های انتخابی خود ، می بایست رسید 15 رقمی خود را دریافت نمایند . بعد انجام روند انتخاب رشته داوطلبان باید منتظر اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 97 توسط سازمان سنجش در سامانه sanjesh.org باشند . البته توصیه می شود تا زمان اعلام نتایج داوطلبان در خصوص سوالات مصاحبه دکتری تحقیق نمایند و اطلاعات خود را برای شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 97 بالا ببرند . پس از اعلام نتایج دعوت به مصاحبه هر داوطلب با توجه به این که حدنصاب کدام دانشگاه های انتخابی خود را کسب کرده ، به مصاحبه دعوت می شود و می تواند بر اساس علاقه خود در زمان تعیین شده توسط اطلاعیه سنجش یا اطلاعیه دانشگاهی که دعوت به مصاحبه شده ، به جلسه مصاحبه مراجعه نماید و البته باید مدارک لازم را همراه خود ببرد . توجه کنید که در سال 96 مصاحبه دکتری دانشگاه آزد به صورت استانی برگزار شده است و امکان دارد امسال نیز هر داوطلب به چندین استان برای مصاحبه دعوت شود . برای اطلاع دقیق از زمان اعلام نتایج دکتری دانشگاه آزاد 97 می توانید عضو کانال تلگرام دکتری تخصصی تحصیلیکو شوید .
لازم به ذکر است تمامی داوطلبانی که در آزمون دکتری شرکت کرده اند ، در صورت مجاز به انتخاب رشته شدن ، می توانند با مطالعه دفترچه انتخاب رشته دکتری 97 ، به صورت جداگانه در انتخاب رشته دکتری 97 و مصاحبه دکتری 97 برای قبولی در دانشگاه های سراسری شرکت کنند و طبیعتانتایج انتخاب رشته دکتری 97 به صورت جداگانه توسط سازمان سنجش منتشر می شود .
توصیه می شود مقالات منابع آزمون دکتری و فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری را برای اطلاعات بیشتر مطالعه فرمایید .

مقالات کوتاه و مفید برای داوطلبان دکتری 97

برای اطلاع از جزئیات روند ثبت نام دکتری مطالعه مقالات کوتاه و مفید زیر را برای داوطلبان دکتری 97 توصیه می کنیم :
1.    شرایط ثبت نام آزمون دکتری 97
2.    نحوه ثبت نام آزمون دکتری 97
3.    ویرایش اطلاعات ثبت نام دکتری 97
4.    هزینه ثبت نام دکتری 97

 




منبع : انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد


اعلام نتایج اولیه دکتری , انتخاب رشته دکتری 97 , دفترچه انتخاب رشته دکتری , دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 97 , زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 97 , زمان انتخاب رشته دکتری 97 , انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 97 , انتخاب رشته دکتری , انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد , تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری