با توجه به ادغام آزمون دکتری دانشگاه آزاد و آزمون دکتری سراسری در سال گذشته ، همواره انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد و انتخاب رشته دکتری سراسری به صورت جداگانه انجام می شود و داوطلبانی که قصد شرکت در هر دو آزمون را دارند ، می بایست به صورت مجزا در زمان های تعیین شده اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته خود کنند . در این مقاله می خواهیم به کلیه سوالات شما در خصوص زمان ، شرایط و روش گزینش داوطلبان در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 97 پاسخ دهیم .




زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 97

زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد با توجه به ادغام ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد 97 با دکتری سراسری در سال گذشته و یکسان بودن شرایط ، پیش بینی می شود که امسال هم در نیمه دوم اردیبهشت ماه ، داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند ، بتوانند با مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته آزاد و با مراجعه به سایت Azmoon.org  اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته کنند . در صورت انتشار اطلاعیه جدیدی در خصوص زمان دقیق انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 97 ، این مقاله به روز رسانی می شود .


 

 

شرایط انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 97

اولین و مهم ترین موضوع در روند انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد اطلاع داوطلبان از شرایط انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 97 می باشد . کیلیه داوطلبان با داشتن شرایطی که در زیر ذکر شده ، می توانند در زمان تعیین شده توسط سازمان سنجش در انتخاب رشته دکتری شرکت نمایند :
1.    ثبت نام در آزمون دکتری 97
2.    دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری 97
3.    شرکت در جلسه آزمون دکتری 97
4.    مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد شده باشید و در انتهای کارنامه آزمون دکتری ، کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد را داشته باشید .
توجه کنید که داوطلبانی که در دوره های روزانه ، نوبت دوم ، پیام نور ، غیرانتفاعی و ... مجاز به انتخاب رشته شده اند می بایست برای انتخاب رشته محل های دانشگاه های سراسری به صورت جداگانه و با مراجعه به سایت sanjesh.org اقدام به انتخاب رشته دکتری سراسری 97 در زمان تعیین شده نماییند . برای اطلاع بیشتر از کارنامه آزمون دکتری کلیک کنید .


روش گزینش داوطلبان در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 97

با توجه به ادغام ثبت نام دانشگاه آزاد 97 با دکتری سراسری کلیه مراحل تا اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری برای داوطلبان دانشگاه آزد و سراسریبصورت هماهنگ می باشد ، ولی بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد  شده اند ، می توانند با مطالعه دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 97 اقدام به انتخاب 40 کدرشته محل مربوط به مجموعه امتحانی خود نمایند . کارنامه دکتری 97در سامانه سنجش sanjesh.org منتشر می شود که اطلاعات مفیدی همچون سهمیه داوطلب و تراز وی در آن درج گردیده و تاثیر بسیاری در انتخاب رشته دارد .
پس از انتخاب رشته دانشگاه آزاد 97 ، دانشگاه آزاد فرم انتخاب رشته داوطلبان در هر مجموعه امتحانی را مورد بررسی قرار می دهند و اگر حدنصاب دعوت به مصاحبه را کسب کرده باشند ، اسامی آن ها را به دانشگاه های اعلام شده ارسال می نماید . کلیه داوطلبان بعد از اعلام نیایج انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد با توجه به نتایج می توانند با مراجعه به محل دانشگاه در زمان تعیین شده ، در جلسه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 97 شرکت کنند . پس از اتمام مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد دانشگاه فهرست اسامی افرادی که در جلسه مصاحبه حضور داشتند را به همراه تراز کسب شده در جلسه مصاحبه ، به مرکز دانشگاه آزاد اسلامی فرستاده و نتایج نهایی در سامانه Azmoon.org منتشر می شود . متقاضیان کنکور دکتری دانشگاه آزاد 97 می توانند کلیه سوالات خود را در پیرامون این آزمون با استفاده از سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو بپرسند . توصیه می شود برای اطلاع از اخبار مربوط به آزمون دکتری 97 عضو کانال تلگرام دکتری تخصصی تحصیلیکو شوید .

 




منبع : انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 97


اعلام نتایج اولیه دکتری , انتخاب رشته دکتری 97 , دفترچه انتخاب رشته دکتری , دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 97 , زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 97 , زمان انتخاب رشته دکتری 97 , انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 97 , انتخاب رشته دکتری , انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد , تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دکتری