ادغام ثبت نام کارشناسی ارشد سراسری و کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد باعث به وجود آمدن ابهاماتی برای داوطلبان کنکور کارشناسی شده است ، یکی از این ابهامات هماهنگ برگزار شدن انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد و دانشگاه های سراسری می باشد ، در صورتی که این موضوع کاملا اشتباه است و انتخاب رشته کارشناسی ارشد 97 به طور کاملا مجزا و از طریق مراجعه به سایت دانشگاه آزاد به نشانی Azmoon.org انجام می شود . در این مقاله به بررسی جزئیات مربوط به شرایط و نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97 می پردازیم .



زمان و نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97

با توجه به ادغام کنکور کارشناسی ارشد سراسری با دانشگاه آزاد در سال گذشته ، انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد پس از اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد ، یعنی در تیر ماه 96 صورت گرفته است . پیشبینی می شود که امسال نیز زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97 همچون سال گذشته باشد . داوطلبان توجه داشته باشند که در فرآیند انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد پرداخت هزینه الزامی می باشد ، یعنی متقاضیان در درجه اول اقدام به خرید شناسه و رمز اینترنتی می کنند و بعد انتخاب رشته محل های مورد علاقه خود را انجام می دهند . کلیه داوطلبانی که در انتهای کارنامه کارشناسی ارشدخو کد دسترسی انتخاب رشته را مشاهده می نمایند ، می توانند اقدام به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد کنند . داوطلبان با دارا بودن شناسه انتخاب رشته ، بعد از مطالعه دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 97 و اطلاع از شرایط و ضوابط ذکر شده حق انتخاب 100 رشته محل را متناسب با مجموعه امتحانی خود دارند . آن دسته از داوطلبانی که علاوه بر رشته امتحانی اول در رشته امتحانی دوم نیز شرکت کرده اند می بایست رشته محل های مربوط به هر دو مجموعه را در همین 100 انتخاب خود به ترتیب علاقه جای دهند .


 

 

شرایط شرکت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97

داوطلبانی که در کنکور کارشناسی ارشد 97 ثبت نام نموده اند و با دریافت کارت ورود به جلسه کارشناسی ارشد در زمان برگزاری آزمون ارشد 97 که در اردیبهشت ماه توسط سازمان سنجش برگزار می شود ، شرکت کرده اند ، می بایست بعد از اعلام نتایج اولیه و مجاز شدن ، در انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97 شرکت نمایند . لازم به ذکر است که شرکت در انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد نیازی  به انتخاب علاقه مندی در زمان ثبت نام کارشناسی ارشد 97 ندارد و همچنین داوطلبانی که در زمان ثبت نام تنها به منظور انتخاب رشته محل های دانشگاه های سراسری شرکت نموده اند در صورت تمایل می توانند با پرداخت هزینه در انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 97 شرکت کنند .


بررسی کارنامه در انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97

به دلیل زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد که بعد از اعلام نتایج کارشناسی ارشد می باشد ، داوطلبان می توانند با توجه به رتبه و تراز ( نمره کل ) اکتسابی ، انتخاب های صحیح تری انجام دهند و نتیجه مطلوبی کسب کنند . داوطلبان بعد از دریافت کارنامه کارشناسی ارشد می بایست با توجه به رتبه وتراز خود در هر زیر گروه ، رشته محل های مربوط به زیر گروهی که در آن رتبه بهتری کسب نموده اند را در الویت قرار دهند . قبل از ادغام کنکور کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد ، به دلیل این که آزمون ارشد دانشگاه آزاد به طور جداگانه برگزار شده و داوطلبان با توجه به تراز ( نمره کل ) اکتسابی و ظرفیت های موجود در دانشگاه ها پذیرفته می شدند به راحتی می توانستیم با بررسی آمار قبولی های قبلی محدوده تراز قبولی هر دانشگاه را تخمین بزنیم . اما اکنون که یک آزمون برگزار شده و رتبه و تراز شما بر اساس جامعه آماری بزرگ تری شامل همه داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد ، محاسبه می شود دیگر نمی توان هم چون گذشته ، تراز هر رشته محل را به طور تقریبی عنوان کرد و صرفا می توان بر اساس رتبه کسب شده انتخاب رشته دانشگاه آزاد را انجام داد . مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آماده اند تا با بررسی کارنامه کارشناسی ارشد 97 شما بهترین انتخاب رشته را برایتان انجام دهند و از طریق سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی پاسخگوی کلیه سوالات شما باشند .

 

 



منبع : انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97




کارت ورود به جلسه کارشناسی ارشد 97   , انتخاب رشته کارشناسی ارشد 97 , انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97 , انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97