نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 97 به صورت کارنامه و بر اساس نمره کل و رتبه داوطلبان با توجه به سهمیه و کد رشته امتحانی که در آزمون آن شرکت نموده اند توسط سازمان سنجش اعلام خواهد شد و پیشبینی می شود که احتمالا پس از آن دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 97 نیز در نیمه دو خرداد ماه منتشر شود . داوطلبانی که با توجه به نتیجه ذکر شده در کارنامه کارشناسی ارشد ، مجاز به انتخاب رشته بوده اند می بایست پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 97 که در این مقاله لینک دانلود آن موجود است ، با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته کارشناسی ارشد نمایند . لذا داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97 شده اند می بایست دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد مطالعه کنند . از آنجایی که معمولا مطالعه قسمت های مهم دفترچه از چشم داوطلبان پنهان می ماند در این قسمت سعی کرده ایم بخشی از مهم ترین مطالب دفترچه را برای شما عزیزان قرار دهیم . اگر درباره محتویات دفترچه ابهامی دارید می توانید سوال خود را از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو بپرسید . برای این کار کافیست از سامانهمشاوره تحصیلی تلفنی ما استفاده کنید . همچنین علاقه مندان به اخبار مربوط به کلیه روندهای کارشناسی ارشد می توانند با عضویت در کانال تلگرام کارشناسی ارشد ، بروز ترین اخبار را دونبال کنند .

 


برای دانلود توضیحات دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 97 کلیک کنید .

برای دانلود دفترچه انتخاب رشته گروه علوم انسانی کارشناسی ارشد 97 کلیک کنید .

برای دانلود دفترچه انتخاب رشته گروه علوم پایه کارشناسی ارشد 97 کلیک کنید .

برای دانلود دفترچه انتخاب رشته گروه فنی ومهندسی کارشناسی ارشد 97 کلیک کنید .

برای دانلود دفترچه انتخاب رشته گروه کشاورزی کارشناسی ارشد 97 کلیک کنید .

برای دانلود دفترچه انتخاب رشته گروه هنر کارشناسی ارشد 97 کلیک کنید .

برای دانلود دفترچه انتخاب رشته گروه دامپزشکی کارشناسی ارشد 97 کلیک کنید .

برای دانلود پیوست دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 97 کلیک کنید .

برای دانلود فایل کامل دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 97 کلیک کنید .



سهمیه رزمندگان و ایثارگران در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 97

با توجه به تصویب قانون جامع خدمات رستانی به ایثارگران و اصلاحیه آن ، گزینش داوطلبان براساس این قانون صورت می گیرد که 25 % از ظرفیت پذیرش دانشگاه ها ، به شرط کسب حد نصاب علمی به ایثارگران تعلق می گیرد . ( کسب حداقل 70% نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد توسط ایثارگران و کسب حداقل 80% نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد توسط رزمندگان )
تبصره 1 : داوطلبانی که از سال 1368 تا کنون یک بار با سهمیه رزمندگان در مقطع کارشناسی آزمون سراسری پذیرفته شده اند ، در صورتی که حداقل 12 ماه حضور داوطلبانه در جبهه های نبرد حق علیه باطل ( از تاریخ 59/6/31 تا تاریخ 67/6/31 ) داشته باشند ، می توانند از این سهمیه استفاده کنند .
تبصره 2 : آن دسته از داوطلبانی که با استفاده از سهمیه رزمندگان یک بار در دوره کاردانی و یک بار هم در دوره کارشناسی ناپیوسته پذیرفته شده اند ، در صورتی که دارای حداقل 18 ماه حضور داوطلبانه در جبهه های نبرد حق علیه باطل باشند ، در این آزمون با سهمیه رزمندگان گزینش می شوند .
تبصره 3 : آن دسته از داوطلبانی که با استفاده از سهمیه رزمندگان یک بار در دوره روزانه آزمون کارشناسی ارشد پذیرفته شده باشند ، طبق ضوابط حق استفاده از سهمیه رزمندگان در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی ( دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته ) سال 1397 را نخواهند داشت .
تبصره 4 : بر اساس مصوبه پنجاه و چهارمین جلسه کمیته مطالعه و برنامه ریزی کنکور ، آن دسته از داوطلبان سنوات قبل که با استفاده از سهمیه های شاهد و ایثارگر در ردیف پذیرفته شدگان رشته های تحصیلی دوره های شبانه و نیمه حضوری دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی ، دانشگاه پیام نور ، مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی و یا دوره های مجازی ، پردیس خودگردان و مشترک قرار گرفته اند ، در صورت انصراف از رشته قبولی خود فقط یک بار ، مجاز به استفاده مجدد از سهمیه های مربوط در این آزمون خواهند بود .
تبصره 5 با اجرای ماده 90 قانون برنامه پنج ساله ششم اقتصادی این امکان به وجود آمده تا جانبازان زیر 25 درصد ، همسر و فرزندان آنها ، همسر و فرزندان رزمندگانی که حداقل 6 ماه در جبحه حضور داوطلبانه داشته اند ، حق استفاده از سهمیه ایثارگران را دارند . در پی اعمال این سهمیه ، 5 درصد از ظرفیت هر رشته محل به این داوطلبان تعلق می گیرد .


 

 

سهمیه رتبه اول دوره های کارشناسی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 97

1.     برگزیدگان رتبه های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیاد های علمی دانشجویی با معرفی مرکز المپیاد و کسب حد نصاب علمی حداقل 90 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در هر کد محل تحصیل ، توسط سازمان سنجش به صورت مازاد بر ظرفیت به یکی از دانشگاه ها معرفی می شوند .
2.    دانشجویان نمونه کشوری ، رتبه های نهایی اول تا سوم جشنواره های خوارزمی ، جوان خوارزمی ، رازی ، ابن سینا و فارابی و همچنین دانش آموختگان رتبه اول دوره کارشناسی ، به شرط کسب حدنصاب علمی برابر 90 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده .
3.    دانش آموختگان رتبه اول دوره کارشناسی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی که براساس مفاد آیین نامه ادامه تحصیل فارغ التحصیلان رتبه اول دوره کارشناسی که در این آزمون ثبت نام و شرکت نموده اند ، در صورت احراز حدنصاب علمی لازم ( 90 درصد) و سایر شرایط گزینش به شرح تبصرهای 1 تا 7 ذیل تخصیص داده می شود .
4.    سازمان سنجش حداکثر معادل ده درصد ( با تقریب اضافی ) در هر کدرشته محل تحصیل دوره بالاتر را براساس اولویت نمره و انتخاب رشته متقاضیان به حائزین شرایط اختصاص خواهد داد .

تبصره 1- حداکثر مدت تحصیل برای دانش آموختگان رتبه اول دوره کارشناسی پیوسته هشت نیمسال و برای دانش آموختگان دوره کارشناسی ناپیوسته چهار نیمسال می باشد . ضمناً به لحاظ میانگین کل ، داوطلب باید حائز بالاترین میانگین در مقایسه با دانشجویان هم رشته و هم ورودی موسسه محل تحصیل خود باشد .
تبصره 2- دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی موظفند یک بار در هر سال به ازای هر رشته، از بین فارغ التحصیلان رتبه اول کلیه رشته های آموزشی خود در مقطع کارشناسی که حداکثر تا یکسال تحصیلی از تاریخ فراغت از تحصیل آنها نگذشته باشد ، فقط یک نفر را که بالاترین معدل کل را کسب کرده باشد در موعد مقرر به سازمان سنجش آموزش کشور معرفی نمایند . افراد مشمول صرفاً برای یکبار می توانند از تسهیلات مذکور استفاده نمایند .
تبصره 3- براساس آیین نامه مزبور دانشجویان مقطع کارشناسی در کلیه دوره ها چنانچه از طریق آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور وارد دوره های فوق شده باشند می توانند از تسهیلات رتبه اولی بهره مند شوند .
تبصره 4- دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی ، دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاه ها و مراکز علمی غیر وابسته به وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری نمی توانند از مزایای این آیین نامه بهره مند شوند .
تبصره 5- آن دسته از دانشجویان رتبه اول دوره کارشناسی که براساس کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته نیستند ، نمی توانند از مزایای این آیین نامه بهره مند شوند .
تبصره 6- هر یک از فارغ التحصیلان رتبه اول ، در گزینش نهایی ابتدا در هر یک از اولویت های انتخابی با سهمیه ثبت نامی و در صورت عدم قبولی ، در امتیاز رتبه اول گزینش می شوند . بدیهی است چنانچه داوطلبی در اولویت اول در سهمیه ثبت نامی پذیرفته نشود و با امتیاز رتبه اول پذیرفته شود ؛ اولویت های بعدی وی بررسی نخواهد شد . ضمناً در صورت عدم قبولی ، وضعیت وی به همین ترتیب در سایر اولویت ها ( در صورتی که داوطلب اولویت های بعدی را انتخاب کرده باشد ) بررسی خواهد شد .
تبصره 7- افرادی که با توجه به امتیاز رتبه اول پذیرفته نشوند ، ادامه تحصیل آنان همانند سایر داوطلبان و از طریق شرکت در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی ( دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته ) سنوات بعد میسر خواهد بود .
نکته مهم افرادی در امتیاز رتبه اول گزینش خواهند شد که ضمن واجد شرایط بودن ، اطلاعات آنان براساس مندرجات فرم تاییدیه رتبه اول ( مندرج در صفحه 272 ) توسط معاونت آموزشی دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی محل تحصیل آنان منحصراً از طریق پرتال اینترنتی به این سازمان اعلام گردد . بدیهی است در غیر اینصورت سهمیه رتبه اول برای آنان لحاظ نخواهد شد . لذا ضرورت دارد کلیه داوطلبان متقاضی از این امتیاز که مجاز به انتخاب رشته گردیده اند فرم مذکور را تکمیل و حداقل تا سه هفته قبل از تاریخ اعلام شده در دفترچه تحویل معاونت آموزشی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی ذیربط نمایند . ضمناً مشمولان این آیین نامه مجازند حداکثر تا یکسال تحصیلی بعد از تاریخ فراغت از تحصیل و صرفاً برای یک بار از تسهیلات آن بهره مند شوند .


یاد آوری های خیلی مهم دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 97

1. کلیه داوطلبان توجه داشته باشند که در ستون ملاحظات برخی رشته های تحصیلی ، پذیرش با ضریب یکی از گرایش های دیگر رشته درج شده ، داوطلبانی که بر اساس نتیجه ذکر شده در کارنامه مجاز به انتخاب رشته یا گرایش مندج در ستون ملاحظات گردیده اند ، می توانند این گونه محل ها را نیز در صورت تمایل انتخاب کنند . همچنین در کنار عنوان رشته امتحانی در بالای جداول رشته های تحصیلی ، کد ضریب مربوط به همین منظور نیز عنوان شده است .
2. به داوطلبان عزیز اکیدا توصیه می شود که به دلیل این که کد محل های انتخابی درج شده در فرم انتخاب رشته اینترنتی پس از گرفتن تأییدیه به هیچ عنوان قابل تغییر و یا تعویض نیست ، قبل از اقدام به تکمیل نهایی فرم انتخاب رشته های تحصیلی خود ، جزئیات و اطلاعات مربوط به کد رشته های انتخابی ( محل دانشگاه ، دوره ، میزان شهریه دوره های مختلف و ...) را مطالعه نموده و مد نظر داشته باشند .
3. داوطلبانی که در آزمون تحصیلات تکمیلی سال 1397 پذیرفته شده اند و دارای مدرک کارشناسی غیر متناسب با رشته قبولی هستند ، موظف به گذراندن دروس پیش نیاز ( جبرانی ) به تشخیص گروه آموزشی مربوط می باشند و هزینه دروس پیش نیاز ( جبرانی ) نیز می بایست توسط دانشجو پرداخت گردد .
4. همان طور که در دفترچه شماره یک آزمون تحصیلات تکمیلی سال 1397 درج شده است ، با توجه به محدودیت امکانات دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی از یک سو و لزوم توزیع عادلانه فرصت های موجود بین تمامی داوطلبان ، پذیرش آن دسته از داوطلبانی که قبلاً با استفاده از امکانات دولتی تحصیلات خود را در رشته ای در همان مقطع گذرانده اند مجاز نیست . این قبیل داوطلبان در صورت دارا بودن سایر شرایط و ضوابط آزمون ( به خصوص شرایط نظام وظیفه برای داوطلبان مرد ) می توانند برای دوره نوبت دوم در همان مقطع داوطلب شوند و یا در صورت قبولی در دوره روزانه به شرط پرداخت شهریه دوره نوبت دوم رشته مربوط می توانند در رشته جدید ادامه تحصیل دهند . بر همین اساس پذیرش آن دسته از دانش آموختگانی که تحصیلات خود را قبلاً در دوره نوبت دوم گذرانده اند ، برای رشته های روزانه در همان مقطع بلامانع است . ولی اگر باز هم مصر به تحصیل در دوره روزانه همین مقطع می باشید می توانید روی مقالعه شرایط انصراف از تحصیل دانشجویان دانشگاه های روزانه و شرکت مجدد در کنکور کلیک کنید .

* توجه داشته باشید که دانشجویانی که در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هستند ، حق شرکت در این آزمون را ندارند .

 

 


منبع : دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 97



 

کارت ورود به جلسه کارشناسی ارشد 97   , انتخاب رشته کارشناسی ارشد 97 , انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97 , انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97 , رتبه و کارنامه قبولی کنکور کارشناسی ارشد 96 97 , زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد 97  , هزینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97 , دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97 , توضیحیات کارنامه کارشناسی ارشد 97 , دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 97