تحصیلی کو تخصصی ترین سایت مشاوره تحصیلی کشور

۱۰۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

هزینه انتخاب رشته کنکور سراسری 97




داوطلبانی که پس از مشاهده اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 97 در نیمه دوم مرداد ماه ، مجاز به انتخاب رشته شده اند ، می بایست در بازه زمانی انتخاب رشته کنکور سراسری 97 اقدام به تکمیل فرم مربوطه با انتخاب رشته محل های مورد نظر خود درسایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org نمایند . انتخاب رشته کنکور به صورت کاملا رایگان انجام می شود و نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای نمی باشد .  البته توجه کنید که داوطلبانی که در زمان ثبت نام کارت اعتباری علاقه مندی به دانشگاه های پیام نور وغیر انتفاعی را خریداری نکرده اند و در زمان انتخاب رشته قصد انتخاب رشته محل های این دانشگاه ها را دارند می توانند با پرداخت هزینه کارت علاقمندی به این دانشگاه ها در زمان انتخاب رشته کنکور 97 ، رشته محل های مربوط به این دانشگاه ها را نیز انتخاب کنند . پس از انجام این فرآیند داوطلبان می بایست منتظر اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری 97 باشند .


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مشاوره تحصیلی تحصیلی کو

شهریه دکتری دانشگاه آزاد 97 – 98


با وجود اینکه از سال گذشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد و آزمون دکتری سراسری ادغام شده ، اما همچنان مانند گذشته مسیر انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد و انتخاب رشته دکتری دانشگاه سراسری از یکدیگر جدا می باشد و داوطلبان می بایست پس از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری 97 با توجه به کارنامه آزمون دکتری خود به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی Azmoon.org مراجعه نموده و اقدام به تکمیل فرم مربوطه نمایند . به عبارت دیگر داوطلبانی که در انتهای کارنامه خود کد دسترسی به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد را کسب کرده اند می توانند با مطالعهدفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 97 ، رشته محل های مورد نظر خود را انتخاب کنند . افرادی که در یکی از واحد های دانشگاه آزاد پذیرفته نهایی اعلام شوند ، برای ثبت نام در آن واحد ملزم به پرداخت شهریه هستند از این رو شهریه دکتری دانشگاه آزاد 96 را که از طریق مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه ازاد اعلام شده بود در ادامه مقاله آورده ایم . در صورتی که فرآیند شهریه دانشگاه آزاد 97 دچار تغییراتی در سال جدید شود این مقاله به روز رسانی خواهد شد .


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مشاوره تحصیلی تحصیلی کو

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد


هر ساله داوطلبان زیادی علاقه مند به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد هستند ، اما با توجه به محدودیت ظرفیت پذیرش در این دانشگاه فقط تعدادی از آن ها موفق به ورود می شوند . دانشگاه آزاد برای فارغ التحصیلان ممتاز مقطع کارشناسی تسهیلاتی به اسم پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در نظر گرفته است تا آن هایی که شرایط آیین نامه جامع پذیرش بدون کنکور را دارند ، بدون نیاز به شرکت در کنکور کارشناسی ارشد در ثبت نام این دانشگاه شرکت نمایند . شرایط اختصاصی استعداد درخشان در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزادذکر شده است . در ادامه به بررسی زمان ، شرایط و نحوه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگته آزاد 97 می پرداریم .



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مشاوره تحصیلی تحصیلی کو

هزینه مصاحبه دکتری پردیس خودگردان 97


داوطلبانی که در فرم انتخاب رشته دکتری خود رشته محل های دانشگاه پردیس خودگردان را انتخاب نموده و با توجه به کارنامه آزمون دکتری ،حدنصاب دعوت به مصاحبه دکتری را کسب کرده باشند می توانند در مصاحبه دکتری شرکت نمایند . در نتیجه پردیس های خودگردان مجری مقطع دکتری پس از اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری ، اطلاعیه مربوط به مصاحبه خود را منتشر خواهد نمود که در آن اطلاعاتی همچون تاریخ ،زمان برگزاری ، محل برگزاری ، مدارک مورد نیاز برای حضور در جلسه مصاحبه و هزینه دعوت به مصاحبه دکتری پردیس بین الملل ذکر خواهد شد . در این مثاله قصد داریم به بررسی هزینه مصاحبه دکتری پردیس خودگردان 97 بپردازیم .


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مشاوره تحصیلی تحصیلی کو

هزینه انتخاب رشته کنکور سراسری دانشگاه آزاد 97


بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 97 در دهه دوم مرداد و پس از انتشار اطلاعیه سازمان سنجش ، مجاز شدگان باید نسبت به انتخاب رشته خود اقدام نمایند . انتخاب رشته دانشگاه آزاد 97 فقط از طریق سایت azmoon.org صورت می گیرد . به دلیل ادغامثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد ، داوطلبان برای ثبت نام مشمول پرداخت هزینه ای برای دانشگاه آزاد نمی شوند ولی انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت مجزایی انجام می شود و داوطلبان می توانند برای خرید کارت اعتباری پس از ورود به سایت ، وارد لینک انتخاب رشته کنکور سراسری دانشگاه آزاد 97 شوند و گزینه خرید کارت اعتباری را انتخاب نموده و با داشتن رمز اینترنتی ( رمز دوم ) و CVV2 هزینه خرید کارت را پرداخت نمایند . در سال 96 این مبلغ 40600 هزار تومان بود که احتمالا برای سال 97 این مبلغ کمی افزایش یابد . متقاضیان بعد از مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری دانشگاه آزاد می توانند وارد مرحله انتخاب رشته شوند و کد رشته محل های مورد نظر را بر اساس علایق خود اولویت بندی کرده و در فرم انتخاب رشته سایت مذکور ثبت نمایند .


 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مشاوره تحصیلی تحصیلی کو

سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد

 

 

سهمیه های کنکور ارشد جزو تسهیلاتی است که هر ساله سازمان سنجش برای کلیه داوطلبان کارشناسی ارشد در نظر می گیرد و شرایط استفاده از آن در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد ذکر شده است . با توجه به تاثیر بسزایی که این سهمیه ها در کسب رتبه قبولی و انتخاب رشته کارشناسی ارشد دارند همواره مورد توجه داوطلبانی که دارای این سهمیه هستند ، قرار می گیرند . داوطلبان در صورتی مشمول سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد قرار می گیرند که سهمیه آن ها توسط ارگان مربوطه مورد تایید واقع شود و به این ترتیب می توانند طبق ضوابط از تسهیلات مربوط به این سهمیه ها استفاده کنند . در زمان اعلام نتایع اولیه کنکور کارشناسی ارشد مواردی همچون تراز نمره کل ) ، رتبه داوطلب در سهمیه و رتبه داوطلب بدون سهمیه در کارنامه کارشناسی ارشد اعلام شده است که برای فرآیند سرنوشت ساز انتخاب رشته کارشناسی ارشد 97 ، رتبه داوطلب در سهمیه از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد . کلیه سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد 97 شامل سهمیه رزمندگان ، سهمیه ایثارگران و سهمیه آزاد است که قصد داریم در این مقاله به بررسی جزئیات این سهمیه ها مخصوصا سهمیه های ایثارگران 25 درصدی و 5 درصدی بپردازیم .


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مشاوره تحصیلی تحصیلی کو

اعلام نتایج مدارس شاهد


مدارس شاهد زیر نظر اداره کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش پرورش قرار دارد . ثبت نام مدارس شاهد هرسال با ثبت نام دانش آموزان اول ابتدایی از اوایل خرداد آغاز و با ثبت نام دانش آموزان ورودی متوسطه دوم در اواخر تیر خاتمه می یابد . طبق اطلاع رسانی های انجام شده ثبت نام مدارس شاهد در سه پایه اول ابتدایی ، پایه هفتم ( دبیرستان دوره اول یا همان راهنمایی قدیم ) و پایه دهم ( دبیرستان دوره دوم ) بصورت اینترنتی و از طریق سامانه سجا انجام می شود و طبق زمان بندی های اعلام شده ، نتایج مدارس شاهد در این 3 پایه بصورت اینترنتی و از طریق سامانه سجا اعلام می گردد . با توجه به این که بعضی از والدین با نحوه مشاهده نتایج مداس شاهد آشنایی ندارند در ادامه در خصوص زمان اعلام نتایج شاهد ، نحوه مشاهده نتایج و جزئیات ثبت نام نهایی مدارس شاهد در سال تحصیلی 97 – 98 توضیح داده ایم .



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مشاوره تحصیلی تحصیلی کو

شهریه مدارس شاهد


مدارس شاهد زیر نظر اداره کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش پرورش قرار دارد و در ابتدای تاسیس فقط مختص فرزندان شهداء ، آزادگان وجانبازان 50% و بالاتر بوده است ولی این مدارس با توجه به اینکه در سال های اخیر دارای ظرفیت خالی بوده اقدام به ثبت نام دانش آموزان غیر شاهد که شامل فرزندان ایثارگران زیر 50 درصد و اقوام شهدا و ایثارگران و همچنین فرزندان کارمندان مدارس شاهد و آموزش و پرورش هستند ، نموده است . ثبت نام فرزندان شاهد در این مدارس در صورت ارائه مدارک قطعی می باشد ، اما دانش آموزان غیر شاهد در صورت کسب امتیاز لازم و احراز شرایط علمی می توانند در این مدارس ثبت نام نمایند . در این بین سوالی که همواره ذهن اکثر دانش آموزان و والدین آن ها را پس از پذیرش در مدارس شاهد به خود مشغول می کنند در خصوص میزان شهریه ثبت نام مدارس شاهد می باشد . قصد داریم در این مقاله توضیحاتی در مورد شهریه ثبت نام مدارس شاهد 97 – 98 ارائه دهیم .



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مشاوره تحصیلی تحصیلی کو

ویرایش اطلاعات ثبت نام مدارس شاهد 97 – 98


ثبت نام مدارس شاهد 97 - 98 احتمالا از ابتدای خرداد آغاز می شود و در پایه های مختلف تا اواسط مرداد ادامه دارد . طبق اطلاع رسانی های انجام شده ثبت نام مدارس شاهد در سه پایه اول ابتدایی ، پایه هفتم ( دبیرستان دوره اول یا همان راهنمایی قدیم ) و پایه دهم ( دبیرستان دوره دوم ) بصورت اینترنتی و از طریق  سایت ثبت نام مدارس شاهد 97 – 98 به نشانی student.sajaa.medu.ir انجام می شود . ولی ممکن است بعضی از داوطلبان به هنگام وارد کردن اطلاعات خود دچار اشتباه شوند ، جای نگرانی وجود ندارد و داوطلبان می توانند در همان بازه زمانی ثبت نام مدارس شاهد 97 – 98 اطلاعات خود را ویرایش کنند . در این مقاله قصد داریم به طور کامل در خصوص زمان و نحوه ویرایش اطلاعات ثبت نام مدارس شاهد 97 - 98 توضیح دهیم .



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مشاوره تحصیلی تحصیلی کو

سایت ثبت نام مدارس شاهد 97 – 98


داوطلبانی که قصد ثبت نام در مدارس شاهد را دارند می توانند به سایت ثبت نام مدارس شاهد مراجعه نموده و با ثبت اطلاعات خود اقدام بهثبت نام مدارس شاهد 97 – 98 نمایند . در بازه زمانی ثبت نام سوالی که برای اکثر داوطلبان مطرح می شود در خصوص سایت ثبت نامی می باشد که می بایست برای پیش ثبت نام مدارس شاهد به آن مراجعه کنند . در این مقاله می خواهیم برای دانش آموزانی که قصد انجام پیش ثبت نام مدارس شاهد 97 - 98 را دارند سایت ثبت نام مدارس شاهد 97 - 98 را معرفی کنیم .



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
مشاوره تحصیلی تحصیلی کو