کنکور سراسری در واقع صحنه رقابت متقاضیان ورود به دانشگاه در 5 گروه آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان می باشد و در سال های اخیر باوجود پذیرش بدون کنکور در بسیاری از دانشگاه ها اما همچنان ثبت نام کنکور سراسری برای رقابت جهت پذیرش در دانشگاه های سراسریدر دوره های روزانه ، شبانه ، پردیس خودگردان ، مجازی ، غیرانتفاعی ، پیام نور ، فرهنگیان و دانشگاه آزاد همچنان داغ است . فرآیند انتخاب رشته کنکور سراسری از مهم ترین مراحل این ماراتن بزرگ می باشد ، که پس از اعلام نتایج کنکور سراسری شروع می شود ، و کلیه داوطلبان شرکت کننده در گروه های آزمایشی ذکر شده امکان انتخاب 150 کد رشته را دارند . در ادامه می خواهیم تا با ارائه توضیحاتی از کارنامه کنکور سراسری ، تاثیر سهمیه ها و تاثیر بومی گزینی در انتخاب رشته کنکور سراسری 97 شما را برای انجام انتخاب رشته موفق و با شانس قبولی بالا راهنمایی نماییم .




آشنایی با کارنامه کنکور سراسری 97

برای انجام انتخاب رشته صحیح و با شناس قبولی بالا همواره اطلاع از جزئیات کارنامه کنکور سراسری و درک درستی آن توصیه می شود . مهم ترین بخش موجود در کارنامه کنکور که اهمیت زیادی در انتخاب رشته کنکور سراسری دارد ، رتبه در سهمیه و رتبه کشوری فرد می باشد و همچنین در انجام انتخاب رشته دانشگاه آزاد تراز ( نمره کل آزمون ) معیار اصلی انتخاب رشته است . به همین دلیل داوطلبان با داشتن اطلاعات کافی از رتبه در سهمیه ، رتبه قبولی و تراز موثر می توانند با دید باز تری اقدام به انتخاب رشته کنند . برای اطلاع بیشتر از جزئیات مربوط به کارنامه کنکور سراسری برای انجام انتخاب رشته توصیه می شود مقالات توضیحات کارنامه کنکور سراسری و کارنامه کنکور 97 را مطالعه فرمایید .


 

 

تاثیر سهمیه ها در انتخاب رشته کنکور سراسری 97

سهمیه ها و میزان تاثیر آن ها در انتخاب رشته یکی از سوالات پر تکرار داوطلبان در هنگاه ثبت نام کنکور 97 می باشد . کلیه متقاضیان کنکور سراسری دارای یکی از سهمیه های مناطق ، ایثارگران ، رزمندگان ، خانواده شهدا و بهیاران هستند و البته استفاده همزمان از دو سهمیه امکان پذیر نمی باشد . سهمیه مناطق که شامل منطقه 1 ، منطقه 2 و منطقه 3 می باشد پرجمعیت ترین سهمیه کنکور سراسری است که بیش از 95 درصد شرکت کنندگان کلیه گروه های آزمایشی کنکور تجربی ، ریاضی ، انسانی ، هنر و زبان های خارجه را در خود جای می دهد . در مقالات تاثیر سهمیه مناطق ، تاثیر سهمیه ایثارگران ، تاثیر سهمیه بهیاران ، تاثیر سهمیه خانواده شهدا ، تاثیر سهمیه 5 درصدی  ، هریک از سهمیه ها و میزان تاثیر آن را به تفکیک توضیح داده ایم که مطالعه آن ها توصیه می شود . همچنین به داوطلبانی که علاقه مند به شرکت در انتخاب رشته دانشگاه آزاد 97هستند و متقاضی استفاده از سهمیه بسیج فعال می باشند ، مطالعه مقاله تاثیر سهمیه بسیج فعال را توصیه می کنیم .


تاثیر سهمیه بومی گزینی در انتخاب رشته کنکور سراسری 97

سه عامل تعیین کننده در گزینش هر داوطلب در انتخاب رشته کنکور سراسری 96 عبارتند از : نمره کسب شده توسط داوطلب در هر یک از زیر گروه ها برای رشته محل هایی که پذیرش از طریق آزمون دارند ) و یا معدل کتبی ( برای رشته هایی که پذیرش در آنها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی است )  ، استان بومی و سهمیه داوطلب . در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 97 با اصطلاحی به نام بومی گزینی مواجه هستید که در ستون مقابل برخی رشته ها نوع گزینش آن قطبی ، استانی ، ناحیه ای و یا کشوری درج شده است . آنچه واضح است بومی گزینی تاثیر بسزایی در کاهش مشکلات اقتصادی و زندگی دانشجویان در شهری دیگر و کاهش مهاجرت های شهری خواهد داشت و داوطلبانی که با آگاهی از شرایط شرکت در کنکور سراسری 97 و میزان و نحوه تاثیر سهمیه ها و بومی گزینی در انتخاب رشته کنکور سراسری شرکت میکنند ، انتخاب آگاهانه تر و با شانس قبولی بیشتری خواهند داشت . همچنین متقاضیان انتخاب رشته کنکور سراسری 97 و انتخاب رشته دانشگاه آزاد 97 می توانند با مراجعه بهراهنمای انتخاب رشته تجربی ، راهنمای انتخاب رشته ریاضی ، راهنمای انتخاب رشته انسانی ، راهنمای انتخاب رشته هنر ، راهنمای انتخاب رشته زبان اطلاعات دقیق تری در پیرامون انتخاب رشته کنکور سراسری و انتخاب رشته دانشگاه آزاد در هر گروه آزمایشی کسب نمایند . در ضمن نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری نیز می تواند اطلاعات رتبه و کارنامه رشته های مختلف را در اختیارتان قرار دهد . شما می توانید برای مشاورهانتخاب رشته کنکور سراسری با مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو تماس حاصل نمایید تا کارشناسان این مرکز با استفاده از سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی شما را برای کسب موفقیت در انتخاب رشته یاری نمایند .

 




منبع : انتخاب رشته کنکور سراسری 97


ثبت نام کنکور سراسری 97 , شرایط شرکت در کنکور سراسری 97 , محرومیت از کنکور سراسری , ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد , مهلت مجدد ثبت نام کنکور سراسری 97 , منابع کنکور ریاضی 97 , منابع کنکور تجربی 97 , منابع کنکور انسانی 97 , حداقل درصد دروس و کارنامه آخرین رتبه قبولی کنکور 96 - 97