طبق اطلاعیه ای که سازمان سنجش در سال 92 منتشر کرد ، کنکور سراسری و کنکور دانشگاه آزاد ادغام شده و این روند تا کنون ادامه داشته است . به همین دلیل کلیه علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه آزاد یا سراسری در سال تحصیلی 97- 98 ، می توانند با ثبت نام کنکور سراسری 97 در این آزمون شرکت کنند . در زمان ثبت نام برای متقاضیان سوالاتی از قبیل زمان ، نحوه و شرایط ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 97 ، نحوه خرید کارت اعتباری ، نحوه تهیه دفترچه ثبت نام کنکور دانشگاه آزاد 97 و ... مطرح می شود که در این مقاله به همه این سوالات پیرامون ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد 97 پاسخ خواهیم داد .


 کلیه حاضران در جلسه کنکور 97 حق انتخاب رشته های با آزمون دانشگاه آزاد را دارند


زمان و نحوه ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد 97

طبق اطلاع رسانی سازمان سنجش زمان ثبت نام کنکور سراسری 97 از 1 الی 8 بهمن ماه می باشد . کلیه داوطلبانی که علاقه به تحصیل در دانشگاه سراسری و یا دانشگاه آزاد دارند ، با مراجعه به سایت sanjesh.org بعد از خرید کارت اعتباری می توانند اقدام به ثبت نام کنکور سراسری در هر یک از رشته های ریاضی ، تجربی ، علوم انسانی ، هنر و زبان کنند و با شرکت در یک آزمون واحد که سازمان سنجش برگزار می کند ، هم در انتخاب رشته دانشگاه سراسری و همچنین در انتخاب رشته دانشگاه آزاد شرکت کنند . توجه داشته باشید که شرکت یا عدم شرکت در کنکور 97 برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 97 هیچ محدودیتی ایجاد نمی نماید .




شرایط ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد 97

از شرایط ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد 97 می توان به شرایط عمومی و اختصاصی اشاره کرد . برای اطلاع از متن کامل عنوان شده دردرفترچه ثبت نام کنکور 97 میتوانید مقاله شرایط شرکت در کنکور سراسری 97 را مطالعه کنید . اما با توجه به این که بعضی از داوطلبان صرفا قصد شرکت در انتخاب رشته دانشگاه آزاد 97 را دارند ، سخت گیری کمتری برایشان در شرایط ثبت نام وجود دارد که در ادامه به بررسی برخی از این شرایط میپردازیم :


1-    دانشجویانی که در دوره روزانه یک دانشگاه سراسری در حال تحصیل هستند ، ولی قصد شرکت در کنکور 97 را برای قبولی در یکی از رشته محل های با آزمون دانشگاه آزاد دارند ، حتی اگر ورودی 96 باشند نیز می توانند بعد از اطمینان از قبولی در انتخاب رشته دانشگاه آزاد 97 ، اقدام بهانصراف از دانشگاه فعلی خود کنند و هیچ اجباری به انصراف قطعی تا قبل از تاریخ 20 اسفند 96 ندارند .


2-    کلیه دانشجویانی که در یک دانشگاه سراسری با استفاده از مزایای تحصیل رایگان فارغ التحصیل شده اند و یا انصراف داده اند ، این امکان را دارند که بدون هیچ مشکلی در صورت کسب تراز قبولی دانشگاه آزاد ، در هر رشته محل با آزمون به تحصیل مجدد بپردازند . می توان گفت که سوابق تحصیلی شما در دانشگاه های دیگر برای دانشگاه آزاد اهمیتی ندارد .


3-    داوطلبانی که دو بار در کنکور سراسری شرکت کرده و در دوره روزانه پذیرفته شده اند ، مطابق قوانین درج شده در درفترچه ثبت نام کنکور 97 ، از شرکت در کنکور سراسری محرومند ولی اگر داوطلبان صرفا قصد شرکت در انتخاب رشته دانشگاه آزاد را داشته باشند ، هیچ ممانعتی برای شرکت درکنکور 97 ندارند .  ( توجه داشته باشید اگر داوطلبی با اطلاع از این قانون هنوز مصر به شرکت در کنکور سراسری است ، می تواند از طریق سیستم پاسخ گویی سازمان سنجش درخواست خود را اطلاع بدهد احتمال دارد این قانون را برایتان تسهیل کنند . )


4-    فارغ التحصیلان رشته های وزارت بهداشت که طرح اجباری دارند و در حال گذراندن طرح نیروی انسانی خود هستند و یا هنوز طرحشان را نگذرانده اند ، می توانند در دانشگاه آزاد تحصیل کنند . مطابق استعلامی که توسط مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو گرفته شده ، اجرای طرح همزمان با تحصیل در دانشگاه آزاد مانعی ندارد . هر چند در آخرین بخشنامه وزارت بهداشت گفته شده ، متقاضیان مشمول طرح اجباری به شرط قبولی در یکی از رشته های پزشکی ، داندانپزشکی و دارو سازی میتوانند طرح خود را به پایان تحصیل منتقل کنند .

 


 تنها 5 درصد از رشته محل های دانشگاه آزاد از طریق کنکور سراسری دانشجو می پذیرد 


برنامه ریزی کنکور سراسری دانشگاه آزاد 97

به دلیل ادغام ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد سازمان سنجش یک آزمون جامع برگزار می کند . شرایط برنامه ریزی کنکور 97 بین دانشگاه های سراسری و آزاد نسبتا یکسان می باشد . به این دلیل می گوییم نسبتا که در انتخاب رشته دانشگاه آزاد به دلیل عدم تاثیر سهمیه مناطق و بومی گزینی و ظرفیت بالای دانشگاه آزاد در کدرشته محل های پرمتقاضی ، داوطلبان راحت تر و با شانس قبولی بیشتری در این دانشگاه ها پذیرفته می شوند .

رشته های با آزمون کنکور سراسری دانشگاه آزاد 97

در سال های اخیر داشگاه آزاد بیش از 95 درصد رشته های گروه آزمایشی ریاضی ، علوم انسانی ، هنر و زبان را بصورت بدون کنکور ارائه داده است و تنها رقابت اصلی در کنکور سراسری دانشگاه آزاد بر سر رشته محل های پزشکی و پیراپزشکی گروه آزمایشی تجربی می باشد . داوطلبان برای قبولیانتخاب رشته دانشگاه آزاد 97 در  رشته محل های گروه آزمایشی تجربی باید بصورت جدی تری تلاش کنند . توجه داشته باشید رشته های ارائه شدهدانشگاه آزاد برای گروه آزمایشی تجربی در رشته های زیر گروه پزشکی عبارت اند از پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی ، دامپزشکی ، پرستاری ، اتاق عمل ، مامایی ، علوم آزمایشگاهی ، هوشبری ، علوم تغذیه ، بهداشت . داوطلبان میتوانند برای مشاهده تراز قبولی دانشگاه آزاد در هریک از این رشته ها به نرم افزار انتخاب رشته دانشگاه آزاد تحصیلیکو مراجعه کنند . البته مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو نیز میتوانند با استفاده از سامانهمشاوره تحصیلی تلفنی شما را برای موفقیت در انتخاب رشته دانشگاه آزاد 97 یاری نمایند . برای اطلاع از ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 97کلیک کنید .

 





منبع : ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد 97




ثبت نام کنکور سراسری 97 , شرایط شرکت در کنکور سراسری 97 , محرومیت از کنکور سراسری , ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد , کارت ورود به جلسه آزمون مدارس نمونه دولتی 97 - 98 , ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 97 98