آزمون تیزهوشان نهم به دهم هر ساله توسط سازمان آموزش و پرورش استعداد های درخشان برای ورود به دوره دوم دبیرستان های تیزهوشان (سمپاد ) به صورت کشوری برگزار می گردد . مدارس تیزهوشان همواره مورد توجه و استقبال والدین و دانش آموزان بوده است ، به همین دلیل داوطلبان بسیاری برای شرکت در آزمون تیزهوشان ثبت نام می کنند ، ولی ظرفیت محدود مدارس تیزهوشان موجب شده رقابت سخت تری بین دانش آموزان پایه نهم صورت گیرد . در این مقاله قصد داریم شرح کاملی در مورد زمان ، نحوه و شرایط ثبت نام ، منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم 97 – 98 ، زمان برگزاری و اعلام نتایج ارائه دهیم .


 کلیه مراحل ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم به صورت اینترنتی می باشد . 


زمان و نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 97 – 98

زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 97 – 98 باتوجه به تغییرات گسترده ای که در نحوه برگزاری آزمون های تیزهوشان و نمونه دولتی در حال انجام است ، احتمالا از نیمه اول اسفند 96 به اوایل سال 97 موکول می شود ، این تغییرات فقط شامل زمان نمی باشد ، احتمال دارد امسالآزمون نمونه دولتی و تیزهوشان نهم به دهم نیز ادغام گردد . کلیه داوطلبان برای ثبت نام آزمون تیزهوشان در مرحله اولیه میبایست به سایت Azmoon.medu.ir مراجعه کنند و اطلاعات دانش آموزی خود را در فرم مربوطه وارد نمایند ، در مرحله دوم که احتمالا فروردین می باشد دانش آموزان اقدام به پرداخت هزینه ثبت نام تیزهوشان ، برای ثبت نام قطعی خود می کنند . برای اطلاع از زمان دقیق ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 97 – 98 میتوانید ، عضو کانال تلگرام تیزهوشان تحصیلیکو شوید . مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آماده اند ، تا با سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو به کلیه سوالات و امورات مربوط به ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم شما پاسخگو باشند .




شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 97 – 98

شرط اصلی برای ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 97 – 98 اشتغال به تحصیل دانش آموز در پایه نهم می باشد ، همچنین دانش آموز می بایست مدل سالانه بالا 19 را در پایه هشتم کسب کند . از دیگر شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم تابعیت ایرانی دانش آموز می باشد ، که البته دانش آموزان غیر ایرانی نیز می توانند با شرایط خاص در آزمون تیزهوشان 97 – 98 ثبت نام و شرکت کنند . داوطلبان برای اطلاع از جزئیات شرایط ثبت نام می توانند ، دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 97 – 98 و یا شرایط ثبت نام تیزهوشان 97 – 98 را مطالعه کنند .


 مطالعه دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 97 – 98 برای کلیه متقاضیان قبل از ثبت نام الزامی است . 


زمان برگزاری و اعلام نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم 97 – 98

آزمون تیزهوشان نهم به دهم 97 – 98 احتمالا اوایل اردیبهشت ماه برگزار می شود ، توجه داشته باشید که یک هفته قبل از برگزاری آزمون میبایست با مراجعه به سایت تیزهوشان Azmoon.medu.ir ، اقدام به دریافت و چاپ کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان کنید . در ضمن به همراه داشتنکارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان 97 – 98 برای شرکت در آزمون الزامی می باشد . زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان 97 – 98 حدودا 5 الی 6 هفته بعد از برگزاری آزمون نمونه دولتی می باشد . برای مشاهده نتایج آزمون تیزهوشان خود میتوانید به سایت تیزهوشان مراجعه کنید .

سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم 97 – 98

سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم 97  98 حدود 30 درصد از کتاب های درسی پایه هشتم و 70 درصد مابقی سوالات از پایه نهم طراحی می شود . سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم دو دسته می باشد دسته اول استعداد تحلیلی که منابع آن خارج از کتاب درسی است و به صورت مفهومی طراحی می شود و دسته دوم سوالات استعداد تحصیلی می باشد که با توجه به مطالب کتاب درسی طراحی شده است .


سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم 97 – 98

تعداد سوالات استعداد تحصیلی ، تعداد سوالات استعداد تحلیلی و ضرایب آن در آزمون تیزهوشان نهم به دهم 97 – 98 به شرح زیر می باشد :

استعداد تحصیلی
دروس تعداد سوالات هر درس
قرآن و معارف اسلامی ( آموزش قرآن و پیام های آسمان ) 8
زبان و ادبیات فارسی 15
مطالعات اجتماعی 15
علوم تجربی 17

ریاضی

20

 

استعداد تحلیلی
دروس  تعداد سوالات هر درس
استعداد تحلیلی 15




منبع : ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم 97 – 98 


ثبت نام کنکور سراسری 97 , شرایط شرکت در کنکور سراسری 97 , محرومیت از کنکور سراسری , ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد , کارت ورود به جلسه آزمون مدارس نمونه دولتی 97 - 98 , ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 97  98 , ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم 97 - 98 , ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ششم ابتدایی 97  98 , ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم 97  98 , ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ششم ابتدایی 97  98 , ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان 97  98 , کارت ورود به جلسه آزمون مدارس تیزهوشان 97  98