سازمان سنجش آموز و پرورش هرساله برای شناسایی دانش آموزان مستعد و تیزهوش اقدام به برگذاری آزمون تیزهوشان نهم به دهم به صورت هماهنگ کشوری می کند . ثبت نام آزمون تیزهوشان در در این آزمون به صورت اینترنتی از طریق سامانه azmoon.medu.ir صورت می گیرد . مدارس تیزهوشان به دلیل امکانات تحصیلی و آموزشی بالا اهمیت ویژه ای برای دانش آموزان و والدین آن ها دارد . در این مقاله می خواهیم شرح کاملی از جزئیات آزمون یعنی زمان ، شرایط و نحوه ثبت نام و همچنین منابع و سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم 97 – 98 و زمان برگزاری و اعلام نتایج را ارائه دهیم .


 مراحل ثبت نام و پرداخت هزینه به صورت اینترنتی و توسط خود دانش آموز انجام می شود . 


زمان و نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 97 – 98

زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 97 – 98 طبق بخش نامه منتشر شده توسط وزارت آموزش و پرورش از روز سه شنبه تاریخ 28 / 01 / 1397 تا روز چهارشنبه تاریخ 05 / 02 / 1397 می باشد . ثبت نام آزمون تیزهوشان در دو مرحله انجام می شود ، داوطلبان در مرحله اول زمان اعلام شده به سایت Azmoon.medu.ir مراجعه کرده و اطلاعات دانش آموزی خود را در فرم مربوطه وارد می کنند . در مرحله دوم دانش آموز با ورود مجدد به سایت اقدام به پرداخت هزینه ثبت نام تیزهوشان برای ثبت نام نهایی خود می نماید . تمامی مراحل ثبت نام به صورت اینترنتی و توسط والدین یا خود دانش آموزان انجام می شود و مدرسه در قبال ثبت نام دانش آموزان مسئولیتی ندارد . توجه کنید ، دانش آموز علاوه بر انتخاب مدرسه میبایست  نسبت به انتخاب رشته خود نیز اقدام نماید . اگر در روند ثبت نام دچار مشکل شدید یا ابهام و سوالی برایتان مطرح شد مشاوران مرکزمشاوره تحصیلی تحصیلیکو پاسخگوی شما عزیزان هستند حتی برای ثبت نام با استفاده از سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو می توانید این کار را به مشاوران ما بسپارید تا کلیه امور مربوط به ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم فرزاندانتان را در کمترین زمان انجام دهند .




شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 97 – 98

یکی از شرایط عمومی ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم داشتن تابعیت ایرانی می باشد ، البته دانش آموزان غیر ایرانی نیز می توانند با شرایط خاص در این آزمون ثبت نام و شرکت نمایند . از شرایط اصلی ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 97 - 98  می توان به کسب معدل سالانه بالای 19 در پایه هشتم دانش آموز اشاره کرد . در ضمن ، دانش آموزانی که پایه هقتم و هشتم خود را در مدارس تیزهوشان تحصیل کرده باشند و معدل دو سال آن ها  بالای 17 باشد ، می توانند بدون شرکت در آزمون تیزهوشان نهم به دهم مستقیم وارد پایه دهم در مدارس تیزهوشان گردند . برای مطالعه مقاله شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 97 – 98 کلیک کنید .


سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم 97 – 98

سوالات آزمون تیزهوشان به دو دسته استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی تقسیم می شود . 20 درصد نمره آزمون را استعداد تحلیلی به خود اختصاص می دهد که خارج از کتاب های درسی طراحی می شود و هدف از طراحی این سوالات سنجیدن توانایی تحلیلی توسط دانش آموز می باشد . سوالات استعداد تحصیلی نیز 80 درصد سوالات آزمون را که از کتاب های درسی پایه هشتم و نهم طراحی می شود به خود اختصاص داده ، که این هم به دوقسمت تقسیم می شود : حدودا 30درصد سوالات آزمون تیزهوشان 97 – 98 از کتاب درسی پایه هشتم و 70 درصد باقی مانده از کتاب های درسی پایه نهم طراحی می گردد . سوالات آزمون به صورت چهار گزینه ای است و تنها یک گزینه پاسخ صحیح می باشد و به ازای هر پاسخ صحیح 3 امتیاز مثبت و به ازای هر پاسخ غلط 1 امتیاز منفی به داوطلب تعلق می گیرد ، در صورتی که داوطلب در یک سوال بیشتر از یک گزینه را انتخاب کند پاسخ آن سوال غلط در نظر گرفته می شود به دلیل داشتن نمره منفی در آزمون ، اگر از پاسخ خود مطمئن نیستید توصیه می شود هیچکدام را انتخاب نکنید . برای آشنایی با نمونه سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم کلیک کنید .

منابع سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم 97 – 98

تعداد سوالات استعداد تحصیلی و استعداد تحلیلی ، ضرایب و زمان پاسخ گویی در آزمون تیزهوشان نهم به دهم 97 – 98 را در جدول زیر توضیح داده ایم :

 

استعداد تحصیلی
دروس تعداد سوالات هر درس ضرایب زمان پاسخگویی
قرآن و معارف اسلامی ( آموزش قرآن و پیام های آسمان ) 8 2 105 دقیقه
زبان و ادبیات فارسی 15 2
مطالعات اجتماعی 15 1
علوم تجربی 17 2
ریاضی 20 3

 

 

استعداد تحلیلی
دروس  تعداد سوالات هر درس زمان پاسخگویی
استعداد تحلیلی 15 15دقیقه

 

آزمون تیزهوشان نهم به دهم مجموعا شامل 90 سوال و 100 دقیقه زمان پاسخگویی می باشد ، نمره کل استعداد تحلیلی 45 و نمره کل استعداد تحصیلی 465 می باشد . برای موفقیت بیشتر متقاضیان در این آزمون ، کتاب های کمک آموزشی که شامل توضیحات بیشتری در مورد سوالات آزمون باشد را در یک مقاله جداگانه معرفی کرده ایم . برای اطلاع از منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم کلیک کنید . 

زمان برگزاری و اعلام نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم 97 – 98

کلیه داوطلبان میبایست 5 روز قبل از برگزاری آزمون با مراجعه به سایت Azmoon.org.ir اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان 97 – 98 خود کنند . زمان برگزاری آزمون تیزهوشان نهم به دهم 97 – 98 ساعت 09 : 00 صبح روز جمعه 11 / 03 / 1397 می باشد نتایج آزمون تیزهوشان 97 – 98 معمولا 5 الی 6 هفته بعد از برگزاری آزمون  منتشر می شود و دانش آموزان می توانند نتایج آزمون تیزهوشان خود را به صورت اینترنتی ازسایت Azmoon.medu.ir  دریافت نمایند .

 




منبع : ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم





ثبت نام کنکور سراسری 97 , شرایط شرکت در کنکور سراسری 97 , محرومیت از کنکور سراسری , ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد , کارت ورود به جلسه آزمون مدارس نمونه دولتی 97 - 98 , ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 97 98 , ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم 97 - 98 , ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ششم ابتدایی 97 98 , ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم 97 98 , ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ششم ابتدایی 97 98 , ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان 97 98 , کارت ورود به جلسه آزمون مدارس تیزهوشان 97 98 , شرایط ثبت نام مدارس تیزهوشان , ثبت نام آزمون تیزهوشان , ثبت نام آزمون نمونه دولتی