هر ساله مدارس تیزهوشان به دلیل کیفیت آموزشی و امکانات تحصیلی بالا مورد توجه و استقبال دانش آموزان و والدین آنها قرار می گیرد . اطلاع از شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان برای کلیه داوطلبان حائز اهمیت می باشد . در این مقاله قصد داریم برای دانش آموزانی که می خواهند در ثبت نام آزمون تیزهوشان 97 – 98 شرکت کنند ، کلیه شرایط ثبت نام اعم از ، شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم ، شرایط ورود بدون آزمون به مدارس تیزهوشان ، شرایط پذیرش مدارس تیزهوشان و شرایط پذیرش دوقلوها در آزمون تیزهوشان را شرح دهیم . با ما همراه باشید .


 مطالعه شرایط ثبت نام برای کلیه دانش آموزان الزامی است . 


شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی 97 – 98

شرایط عمومی ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی 97 – 98 اشتغال به تحصیل دانش آموز در پایه ششم ابتدایی است و همچنین داشتن تابعیت ایرانی دانش آموزان ، البته دانش آموزان غیر ایرانی نیز با داشتن شرایط خاص می توانند در آزمون نمونه دولتی ششم ابتدایی ثبت نام و شرکت کنند . کسب نمره خیلی خوب در همه دروس و یا کسب حداکثر خوب در یک درس و باقی دروس خیلی خوب در پایان پایه تحصیلی پنجم ابتدایی می باشد . از جمله شرایط اصلی ثبت نام آزمون نمونه دولتی ششم ابتدایی کسب نمره خیلی خوب در تمامی دروس و حداکثر خوب در یک درس و مابقی دروس خیلی خوب در پایان سال تحصیلی پنجم ابتدایی می باشد . دانش آموزان گرامی توجه داشته باشند که در سال تحصیلی 97 – 98 ، آزمون مدارس تیزهوشان ششم ابتدایی طبق بخشنامه منتشر شده توسط وزارت آموزش و پرورش ثبت نام و برگزار نمی شود .

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 97 – 98

از شرایط عمومی ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 97 – 98 اشتغال به تحصیل دانش آموز در پایه نهم و معدل سالانه پایه هشتم بالای 19 می باشد . همچنین شرط دیگر ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم داشتن تابعیت ایرانی می باشد ، که دانش آموزان غیر ایرانی هم با شرایط خاص امکان ثبت نام و شرکت در آزمون را دارند .

 




شرایط ورود بدون آزمون به مدارس تیزهوشان97 – 98

دانش آموزانی که قصد دارند بدون شرکت در آزمون مدارس تیزهوشان 97 – 98 در پایه دهم تحصیل کنند ، میبایست حتما پایه هفتم و هشتم شان را در مدارس تیزهوشان تحصیل کرده باشند و معدل سالانه هر دو سالشان بالای 17 باشد . در این صورت دانش آموزان از ثبت نام و شرکت در آزمون تیزهوشان نهم به دهم معاف می شوند .
دانش آموزان و والدین گرامیشان اگر با مطالعه این مقاله سوالی برایشان مطرح شد ، می توانند سوالات خود را از مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو بپرسند ، از طریق سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو امکان برقراری ارتباط با مشاوران ما را دارید .

 


شرایط پذیرش مدارس تیزهوشان 97 – 98

1-    دانش آموزان برای اطلاع از ظرفیت پذیرش مدارس تیزهوشان نهم به دهم در زمان ثبت نام اینترنتی در سایت ثبت نام azmoon.medu.ir می توانند مشاهده کنند .
2-    پذیرش دانش آموز در مدارس تیزهوشان نهم به دهم فقط بر اساس نمره آزمون است و معدل دانش آموز در نتیجه آزمون بی تاثیر می باشد .
3-    دانش آموزان برای ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان 97 – 98 باید با توجه به محل سکونت خود نسبت به انتخاب مدارس اقدام کنند . در شهرستان های که چند دبیرستان دوره دوم تیزهوشان دارند ، دانش آموزان می توانند حداکثر سه دبیرستان را به ترتیب اولویت انتخاب کنند . توجه کنید که در صورت انتخاب 3 مدرسه در شهرهای مختلف استانتان فقط شهر ، مدرسه و رشته ی الویت اولتان مورد قبول قرار می گیرد .
4-    متقاضیان هنگام ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 97 – 98 صرفا مجاز به انتخاب یک رشته تحصیلی می باشند و پذیرش نهایی در مدارس دوره دوم متوسطه تیزهوشان برای رشته های تحصیلی ( ادبیات و علوم انسانی ، ریاضی فیزیک و علوم تجربی ) در صورتی که شرایط درج شده در آیین نامه هدایت تحصیلی را دانش آموز داشته باشد انجام می شود .
5-    تغییر رشته در مدارس دوره دوم متوسطه تیزهوشان در سال پذیرش ممنوع می باشد و دانش آموز باید در پایه های بعد علاوه بر داشتن شرایط تغییر رشته تحصیلی ، کف امتیاز قبولی در رشته ی مورد نظر در آزمون ورودی دبیرستان را کسب کند .

شرایط گذیرش دوقلو ها در آزمون تیزهوشان 97 – 98

در مواقعی که دو دانش آموز دوقلو ( همجنس یا غیر همجس ) به صورت همزمان در آزمون تیزهوشان نهم به دهم شرکت کنند و در صورت قبولی یکی از آن ها ، دیگری صرفا زمانی که 80 درصد نمره آخرین فرد پذرفته شده را کسب کند می تواند در یکی از انتخاب هایش مازاد بر ظرفیت ثبت نام کند . ( سال گذشته اخباری مبنی بر پذیرش دوقلوهای همجنس در صورت کسب 60% نمره قبولی اعلام شد که امسال در صورت درج در دفترچه ، به سرعت اطلاع رسانی خواهیم کرد ) توجه کنید که در بخش نامه منتشر شده توسط وزارت آموزش و پرورش درج شده که فقط در صورت کسب حداقل 80 درصد امتیاز آخرین فرد پذیرفته شده امکان ثبت نام در مازاد برظرفیت پیش بینی شده را دارند .





منبع : شرایط ثبت نام مدارس تیزهوشان 97




ثبت نام کنکور سراسری 97 , شرایط شرکت در کنکور سراسری 97 , محرومیت از کنکور سراسری , ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد , کارت ورود به جلسه آزمون مدارس نمونه دولتی 97 - 98 , ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 97 98 , ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم 97 - 98 , ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ششم ابتدایی 97 98 , ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم 97 98 , ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ششم ابتدایی 97 98 , ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان 97 98 , کارت ورود به جلسه آزمون مدارس تیزهوشان 97 98 , شرایط ثبت نام مدارس تیزهوشان , ثبت نام آزمون تیزهوشان , ثبت نام آزمون نمونه دولتی