مهم ترین گام برای شرکت در کنکور ریاضی 97 بعد از برنامه ریزی کنکور 97 ، انتخاب مناسب منابع برای کنکور می باشد . اصلی ترین منابع برای شرکت در کنکور سراسری کتاب های درسی داوطلبان می باشند . ولی برای بالا رفتن سرعت فهم مطالب درسی ، آشنایی با نوع سوالات و تست زنی برای سنجش تسلط بر روی مطالب میبایست از کتاب های کمک آموزشی استفاده کنید . داوطلبانی که در کنار کتاب های درسی خود از کتاب های کمک آموزشی و کتاب های تست زنی برای ارزایابی بار علمی استفاده می کنند ، شانس خود را برای کسب موفقیت در کنکور سراسری 97 بالا می برند . در این مقاله قصد داریم ، منابعی که سازمان سنجش اعلام کرده و کتاب های کمک آموزشی مناسبی که کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو با تحقیقاتی که روی منابع مطالعاتی رتبه های برتر کنکور ریاضی انجام داده اند و با توجه به بررسی مفید بودن مطالب و یا سطح سوالات ، برای داوطلبان نام ببریم . منابعی که در ادامه نام برده خواهد شد ، بیشتر از منابع دیگر در بازار مفید و مورد تایید بوده اند . 




منابع دوروس عمومی کنکور ریاضی 97

مطالعه منابع دروس عمومی برای کسب موفقیت در کنکور برای داوطلبان مهم می باشد .
دروس عمومی گروه آزمایشی ریاضی به ترتیب زیر می باشد :
1.    ادبیات فارسی :
منابعی که توسط سازمان سنجش اعلام شده ، کتب ادبیات فارسی 2 ( 94 ) ، ادبیات فارسی 3 ( 95 ) ، زبان فارسی 3 ( 95 ) و زبان و ادبیات عمومی فارسی پیش دانشگاهی ( 96 ) می باشند .
منابعی که توسط مرکز مشاوره تحصیلیکو معرفی شده ، کتب ادبیات فارسی 5 گنج انتشارات مهر و ماه ، تست انتشارات نشر الگو و زبان فارسی انتشارات دریافت با تالیف آقای هامون سبطی می باشند .
2.    زبان عربی :
منابعی که توسط سازمان سنجش اعلام شده ، کتب عربی 2 ( 94 ) و عربی ( 95 ) می باشند .
منابعی که توسط مرکز مشاوره تحصیلیکو معرفی شده ، کتاب آموزش زبان عربی به زبان ساده انتشارات مبتکران چاپ 23 به بعد با تالیف ایاد فیلی می باشد .
3.    معارف اسلامی :
منابعی که توسط سازمان سنجش اعلام شده ، کتب قرآن و تعلیمات دینی 2 ( 94 ) ، قرآن و تعلیمات دینی 3 ( 95 ) و معارف اسلامی پیش دانشگاهی ( 96 ) می باشند .
منابعی که توسط مرکز مشاوره تحصیلیکو معرفی شده ، کتاب دین و زندگی نقره ای گاج می باشد .
4.    زبان انگلیسی :
منابعی که توسط سازمان سنجش اعلام شده ، کتب زبان انگلیسی 3 ( 95 ) ، زبان انگلیسی 1 و 2 پیش دانشگاهی ( 96 ) می باشند .
منابعی که توسط مرکز مشاوره تحصیلیکو معرفی شده ، 3 جلد کتاب 4 جلدی زبان انگلیسی نوشته آقای کیاسالار از انتشارات شبقره می باشد که جلد چهارم آن ( مورد نیاز برای داوطلبان شرکت در آزمون آیلتس ) برای کنکور سراسری نیاز نیست .




منابع دروس اختصاصی کنکور ریاضی 97

برای کسب موفقیت در کنکور سراسری حتما منابع دروس اختصاصی را مطالعه کنید .
دروس اختصاصی به شرح زیر است :
1.    ریاضی :
منابعی که توسط سازمان سنجش اعلام شده ، کتب هندسه 1 ( 94 ) ، هندسه 2 ( 95 ) ، ریاضیات 2 ( 94 ) ، حسابان (95 ) ، جبر و احتمال ( 95 ) ، هندسه تحلیلی و جبر خطی ( 96 ) ، حساب دیفرانسیل و انتگرال ( 96 ) ، ریاضیات گسسته ( 96 ) می باشند .
منابعی که توسط مرکز مشاوره تحصیلیکو معرفی شده ، کتب کمک آموزشی برای دروس ریاضی 2 ، حسابان و دیفرانسیل کتاب ریاضیات انتشارات تخته سیاه – مولف آقای محمد مهربان ، برای دروس جبر و احتمال و ریاضیات گسسته ، انتشارات فار – مولف عطا صادقی ، برای کتاب هندسه ، هندسه 1 و هندسه 2 گاج نقره ای – مولف علی منصف شکری و برای هندسه تحلیلی ، هندسه تحلیلی انتشارات نشر الگو – مولف حسن محمد بیگی و امیر محمد هویدی می باشند .
2.    فیزیک :
منابعی که توسط سازمان سنجش اعلام شده ، کتب فیزیک 1 و آزمایشگاه ( 93 ) ، فیزیک 2 و آزمایشگاه ( 94 ) ، فیزیک 3 و آزمایشگاه ( 95 ) و فیزیک پیش دانشگاهی ویژه رشته ریاضی ( 96 ) می باشند .
منابعی که توسط مرکز مشاوره تحصیلیکو معرفی شده ، کتب فیزیک گاج نقره ای – مولفان بهروز نادری نژاد و محمد آهنگر و کتاب تست انتشارات نشر الگو می باشند .
3.    شیمی :
منابعی که توسط سازمان سنجش اعلام شده ، کتب شیمی 2 و آزمایشگاه ( 94 ) ، شیمی 3 و آزمایشگاه ( 95 ) ، شیمی پیش دانشگاهی ( 96 ) می باشند .
منابعی که توسط مرکز مشاوره تحصیلیکو معرفی شده ، کتب شیمی 2 مبتکران – مولف مهندس بازرگان و شیمی 3 و شیمی پیش دانشگاهی انتشارات خیلی سبز – مولفان نیما سپهری و محمد مرعشی می باشند .
در ضمن نام انتشارات ذکر شده به ترتیب الویت می باشد .


توصیه تحصیلیکو در انتخاب منابع کنکور ریاضی 97

برای انتخاب منابع کمک آموزشی و تستی میبایست وضعیت درسی هر شخص و روش مطالعه هر درس مورد بررسی قرار گیرد . بنابراین توصیه می شود برای انتخاب منابع کمک آموزشی مناسب با مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو مشورت کنید .
اصلی ترین منابع برای کنکور سراسری ریاضی کتاب های درسی می باشد ، به همین دلیل به داوطلبان توصیه می شود اول با دقت کلیه کتب درسی خود را مطالعه نمایند و بعد از کتاب های کمک آموزشی استفاده کنند . مطالعه مفید و فهم مطالب کتاب های درسی باعث کسب موفقیت خوبی در کنکور سراسری 97 می شود .
کلیه داوطلبانی که در سال های گذشته فارغ التحصیل شده اند و حالا قصد شرکت در کنکور سراسری ریاضی را دارند ، باید در زمان خرید کتاب های درسی به سال چاپ آن ها دقت کنند تا مطابق منابع درسی که بالا گفته شده در پرانتز باشد . داوطلبان الزامی به خرید کلیه کتاب های کمک آموزشی ندارند بلکه با مطالعه دقیق کتاب های درسی و درک مطالب آن و استفاده از یک کتاب کمک آموزشی از کتب ذکر شده در بالا کفایت می کند . اگر یکی از کتاب های کمک آموزشی بالا را دارید نیاز به خرید مابقی کتاب ها نمی باشد . داوطلبانی که تا کنون از کتاب های کمک آموزشی خرید نکرده اند ، توصیه می شود کتب انتشارات اولی که درج شده خریداری شود . اگر در انتخاب کتاب یا ناشر به مشکلی برخوردید و یا سوالی برایتان مطرح شد می توانید با استفاده از سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو سوالات خود را با مشاوران ما مطرح کنید . توجه کنید که مطالعه دقیق یک کتاب بهتر از خواندن ناقص و سرسری چندین کتاب است .
اگر توانسته اید با مطالعه این مقاله قدم اول را برای حرکت به سمت موفقیت در کنکور بردارید و به دنبال راهنمای بیشتری برای این مسیر طولانی هستید ، به شما مطالعه مقالات برنامه ریزی کنکور ریاضی 97 ، روش صحیح تست زدن در کنکور ، تاثیر معدل در کنکور سراسری 97 ،  انتخاب رشته کنکور 97 ، انتخاب رشته کنکور سراسری ، نرم افزار تخمین رتبه کنکور سراسری ، نرم افزار انتخاب رشته  و انتخاب رشته مجازی دانشگاه آزاد می تواند ، برای داوطلبان کنکور سراسری 97 مفید باشد .





منبع : منابع کنکور ریاضی 97





ثبت نام کنکور سراسری 97 , شرایط شرکت در کنکور سراسری 97 , محرومیت از کنکور سراسری , ثبت نام کنکور سراسری دانشگاه آزاد , مهلت مجدد ثبت نام کنکور سراسری 97 , منابع کنکور ریاضی 97